Speelgoed- en spelletjesfabrikant Hasbro heeft opnieuw een goed kwartaal achter de rug. Het bedrijf achter Monopoly, Yahtzee en Play-Doh blijft profiteren van de aanhoudende populariteit van Star Wars en Frozen.
Hasbro meldde maandag een omzet van 879 miljoen dollar over het tweede kwartaal. Dat was 10 procent meer dan een jaar eerder. De nettowinst steeg met een kwart naar 52 miljoen dollar. Daarmee overtrof het bedrijf op beide vlakken de verwachtingen van analisten.
De opbrengsten van wat Hasbro bestempelt als jongensspeelgoed groeiden met 4 procent, vooral dankzij Star Wars en Nerf-wapens. Bij meisjes blijven kleding en poppen rond Disney-hit Frozen onverminderd populair. De omzet in het meisjessegment nam met 35 procent toe.
Overal vooruitgang
Hasbro boekte op alle vlakken vooruitgang. Zo klom de omzet van peuterspeelgoed met 5 procent, dankzij de sterke vraag naar de klei van Play-Doh. Spelletjes leverden 8 procent meer op dan in het tweede kwartaal van 2015.
Komende maanden heeft het bedrijf hoge verwachtingen van een moderne versie van speelgoedpop Furby, de met een speciale app verbonden Furby Connect. Daarnaast komt er aan het einde van 2017 weer een nieuwe Star Wars-film uit.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl